Tuesday, July 21, 2009

DuGaaN

Aku tak tahu nak cakap camna la tentang hari ni. Semuanya serba tak kena. Dari awal sampai pejabat, semua benda jadik kelam kabut. Firstly, aku gi pantry buat air milo kosong without sugar or milk.....Dah siap bancuh...tetiba cawan terlepas daripada tangan aku....Habis tumpah..Kene carpet opis. Sib baik tak kene baju aku...dah le air panas and luckily air milo kosong, so takde smell. Then, aku gi library nak cari material biografy tentang Tun Sardon Jubir.... tidak ada...so kene buat inter-library loan ngan PNM sebab kat sana ada buku about TSJ ni. After liaise ngan PNM, kene lak gi sana untuk collect buku. So, aku tempah driver daripada ADMIN but the driver just available at 3 pm onwards. So, aku decide nak gi sendiri je la.

Keluar opis, sib baik jalan tak jam. So, aku decide nak carik ATM dulu tetapi malangnya semua ATM yang aku pegi all the way to PNM kehabisan duit. Huh!!! Redah je la.....Lesen memandu mati lak tu dua bulan lepas. Lupa nak renew. Nak kuarkan duit, ingat nak renew lesen untuk 3 tahun terus tapi kensel....fulus xde....Dah sampai PNM lak, carik parking....penuh giler....tawaf 2 kali carik parking tapi takde, so parking kat tepi jalan depan building BERNAMA. Berjalan dengan pantasnya nak ambil buku TSJ, then gi beli food kat cafe PNM.....pastu terus ke kerete semula. Jalan jauh la jugak tapi sebab boleh buang lemak......ok je la....Bukannya apa, kalau lambat-lambat, nanti kene saman lak sebab park kat line kuning.

On the way ke kereta, ada satu dahan pokok la pulak dok tetiba libas muka aku.....dah penuh ngan daun and air hujan muka aku ni.....eeeeerrrkkkkkk....... sakitnyeeeee hati......terus aku dok mengomel salahkan DBKL sebab tak jalankan tugas diaorang..........Siap menyumpah-nyumpah la.........eeeeee.....geramnya.....Aku membebel sensorang sampaikan ada guys yang tersenyum-senyum kambing. Aku rasa diaorang gelak ngan cara terhormat bila tengok gelagat aku masa tu......Adusss....malunye.......Colleague aku pun dok gelakkan....Hampeh!!!

Ahhhh...lantakla.....diaorang bukannya kenal aku pun....aku pun tak kenal diaorang.....Pirahhhh...Cam hensem sangat nak gelak-gelakkan orang......Tak heran...uuuwweekkk

Aku sampai opis tul-tul time lunch. So, aku dah beli food....hentam je la....perut dah nyanyi cam-cam lagu.......



No comments:

Post a Comment