Tuesday, July 28, 2009

AquaRium

Eeeeee........dulu aku nak bela ikan dalam aquarium, mak aku tak bagi.......pastu bila abang aku suruh bela.....terus dia bagi.......issshhhh....tak paham betul la aku.........since kucing aku dah hilang.......so memang aku pikir nak bela ikan.........sumber ketenangan hati...hehehe

Last 3 days, abang aku datang rumah hantar aquarium........dia suruh kitaorang bela ikan...... dengan rasa happynye.....anak-anak aku and sepupunya bertungkus-lumus membanting tulang membersihkan dan menghias aquarium......nak bagi semua fish hidup cam dalam syurga.......lepas aquarium dah ready, kitaorang kuar gi Jalan Pudu....nak carik spesis ikan yang cantik-cantik.....kebetulan masa kita orang semua kuar, kakak aku datang rumah.......adusss......geramnya......aku tak tahu la apa yang anak dia dah buat, aquarium tu retak...air keluar........bengang betul la.........dah penat-penat hias....alih-alih.......retak menanti belah......dah letak silikon gum pun still tak leh. Bukan sikit retak........sepanjang-panjang tapak aquarium......sepanjang tu la retak.........nak marah tak boleh.....anak orang....bukan anak sendiri...

So, kitaorang decide beli aquarium baru.....harga RM40.....panjang 4 jengkal.......lebar 2 setengah jengkal........bawak balik rumah....bersihkan.......sementara my asben dok pindahkan aquarium yang pecah tu ke belakang rumah.......ya Rabbi....anak aku lak retakkan aquarium baru kita orang......aku tak sempat nak selamatkan.......dia boleh tersengih-sengih sambil tunjuk gigi dia yang cantik sangat tu.....bertuah punya budak.........memang kene jentik la tangannya........eeeeee......geramnya......naik berang tul la........rasa cam nak gigit jek.....retaknye sikit jek kat bucu aquarium tapi sebab air kuar jugak........terpaksa la beli yang lain hari ni.......tak pun mintak tukar ngan towkey kedai......itu pun kalau boleh.........nanti kalau semua dah okay, aquarium dah fully furnish.........setting sume canteeekkk.............aku post gambar ok........caucincau......








pppssttt........this few days......ramai betul orang yang suka buat aku marah......apsal yek??? anyway.....pic atas......contoh aquarium yang memang aku berhajat sangat nak buat........


No comments:

Post a Comment