Monday, March 14, 2011

MateRial and kesAyuAn

Eeerrrmmmm..........who am I???? I'm szac.......hahahaha...pepagi aku dah merapu yang bukan-bukan......eeee........ntah apa-apa le........ni kes teringat citer spiderman la........iishh...isshhh...ishhh....tak patut.........sebenarnya, aku nak citer tentang benda lain.......lain lak yang kuar........aku ada wishlist baru la......baru pun xde la baru sangat pun.......cuma dah lama dipendamkan.........skang baru nak reveal.............aku nak my own harta dan meterial........tapi aku bukannya materialistik ye..............sama cam orang lain yang dah berumah tangga......nak itu dan ini..........hopefully my love paham maksud sebenar aku ni.........ngeeeee...........:)
Oklah Siti, jangan nak melalut lagik ye......ada banyak benda lagi yang ko nak citer....so silalah truskan perjuangan penceritaan anda itu.......jangan dok merepek lagi.......Over TAU!!!
Calon-calon harta dan material yang aku nak sangat skang ni...........bukan le skang but in this 2 years......ek eleh cam boleh dapat........boleh ke dapat???? cam tak jeeee........tak kisah le leh dapat skang atau lambat.....yang pastinya......aku nak......nak....nak.......nak jugak........tapi list ni tak ikut priority ye tuan dan puan........:D
  • nak rumah sendiri (corner lot or semi-D)......my own private area with my lovely hubby and kids
  • nak buat home deco.......rumahku heavenku.....:)
  • nak tukar keta baru....yang besar and selesa sikit.......(sayang kete skang tapi maintenance dah makin tinggi)
  • nak HTC Desire HD (all in one.......xyah susah2 nak beli digital cam....berat beg je nak bawak sana sini)
  • nak jadik full time housewife (jaga and didik anak dengan tangan sendiri - susah kalau harapkan orang lain, ada yang hati tak ikhlas, acuh x acuh jek.......)
  • aku nak tambah zuriat lagik.......(anak-anak sume dah besau.......walaupun sakit and perit......aku rasa cam terapi sebab leh manja lelebih ngan hubby)
  • aku nak gi umrah (kalau aku ni banyak duit, aku nak bawak my mom, parents in law skali pegik sana..........)
  • nak jadik ibu dan isteri solehah.......(banyak nye dosa aku padaNya)
Ada banyak lagi yang aku nak...........tapi aku bagitau yang ni je la dulu yek..........kang tak dapat, mesti sayu je rasa hati..........nak paksa dia bagi kat aku pun...............kesian sangat sebab dia keje cam orang gila nak puaskan hati kite orang ini..........tapi kekadang aku rasa cam terlalu bertolak ansur ke aku ni????? sampai bila la hidup aku ngan in laws camni..........skang ni aku guna pendekatan berdiam diri jek........but aku tahu, mesti diaorang kata aku ni queen control.......di mata mereka aku saje yang salah sedangkan salah sendiri diaorang tak nampak...............aku pun dah malasssss laaaa..................diluah mati mak, ditelan mati bapak..............sakit, perit and sedih...Allah SWT saja yang tahu...............sedih sangat..........kesian kat anak-anak aku yang tandus kasih sayang daripada atok and opah diaorang..........kadang-kadang aku takut sangat nak bagi diaorang rapat sebab nanti anak aku pulak yang akan jadik mangsa..........manalah tahu kan........as a mom, i'm really worried...............
p/s: terharu sebab aku terpilih untuk menjadi khalifah di bumi walaupun terlalu berat masalah yang aku perlu pikul dan aku bukanlah khalifah yang baik disisiNya.......

No comments:

Post a Comment